hemma efter stalllet , grymt mycket som hänt!

nu ska jag berätta vad som hände i stallet.
först när jag hade fixat allt hos figge gick jag ut för att rida!
mötte zanna , vi hade inte bestämt elr något.
så red vi red lite , sen gick vi till fältet och när lillen (zannas häst) började gallopera så började figge gallpera ännu snabbare, och lillen ännu snabbare.
fick nästan blåsor så snabbt gick det med figge.
sen skrittade vi väldigt långt.
vi red in i en liten skog för att hoppas två små träd , dom gick jätte bra.
sen red vi maren runt, och vi galloperade lite och fick mer kontroll på figge så han galloperade sakta.
vi en liten uppförs backe börjar vi gallopera.
det går bra ,zanna försöker sen stanna med det går inte så bra !
och figge bara sprang förbi zanna.
så vid en kurva försöker jag bromsa och få kontroll över figge medan Lillen (zannas häst) börjar gallopera jätte snabbt vid gruset.
Precis när jag kollade bakåt såg jag hur lillen gick omkull (asså ramlade)
zanna ramlade också av.
det var hemskt , jag såg hur lillen hade börjat blöda vid halsen och zanna hade skrapat upp båda knä och handen och så var hon helt grusig i ansiktet.
Om inte det var nog så böjade ääven lillen springa iväg.
jag gick av figge och gav figge till zanna , och sen gick jag efter lillen.
men när jag kom bakom en kurva så såg jag inte lillen mer.
zanna fick ringa sina föreldrar  , och allt var bara hemskt!
vi frågade varje person som gick förbi om dom hade sätt någon häst , det hade dom.
vi gick sedan hem (till stallet ) , innan vi var där så ringde zannas mamma och sa att lillen var i stallet han hade alltså sprungit hem.
vi gick tbx och så åkte zanna till sitt stall och jag till mitt.
emma var redan där så vi fixade klart figge .
sen snackade jag med emma och allt.
allt som hände var hemskt
på vägen hem träffade jag zanna och hon skulle upp till akuten.
och en vetrinär skulle komma imorgon (tisdag) för att kolla lillen!

Kommentarer
Postat av: SaraWhitmore

- hahaaha Vad har du gjort idag då sötis?

2011-04-18 @ 19:55:47
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: j'l

vad gör du ? :-)

2011-04-18 @ 19:57:06
URL: http://aalmajohanna.blogg.se/
Postat av: elin

SV: Okej..!♥

Jorå allt är toppen med mej ^^

Planer inför imorron ?



Kram!

2011-04-18 @ 20:25:17
URL: http://pelanz.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Svar: Tack :) Jag följer tyvärr inte bloggar bara för att själv få prenumeranter, men du får gärna prenumerera på min om du gillar den :)

2011-04-18 @ 20:27:44
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Josefine Andersson

japp det är jag som tagit bilderna, hurså eller vad menar du :)?

2011-04-18 @ 21:02:23
URL: http://typjosefiine.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Heej för det första vill jag bara säga att du har en väldigt fiin blogg!!! :D

Sen undrar jag om du skulle vilja hjälpa mig med designen på min blogg?

För den designen jag har nu är det du som hjälpte mig med en annan gång :P

Men har lite nya planer och undrar om du skulle kunna hjälpa mig för jag kan inget om sånt (A)

<3

2011-04-19 @ 14:54:58
URL: http://alluhx.blogg.se/

Namn:
Komma ihåg?:

msn (visas bara för mig):

din blogg:

Kommentar:

Trackback